ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE

Pytanie na niedzielę: co nam najbardziej przeszkadza w samochodzie elektrycznym?
31.01.2021r. 12:00

www.cire.pl | Obserwuj nas na twitter.com/cire_pl
Dziś będzie pytanie na niedzielę, w którym będzie można do woli narzekać.
Skończyły się już ostatecznie czasy, w których mogliśmy zastanawiać się, czy elektryfikacja to przyszłość. Nie musimy się też już zastanawiać, czy "klienci to kupią", bo nie będą mieli innego wyjścia. Unia Europejska nie żartuje w sprawie CO2, możemy się spodziewać że za naszego życia dopuszczalny limit emisji dla nowego pojazdu będzie po prostu wynosił "zero gram".

Skoro już wiemy jak będzie, to zadajmy sobie pytanie: co Nam najbardziej przeszkadza w samochodach elektrycznych? Wszystko z przymrużeniem oka.

- mały zasięg - przy samochodach miejskich i kompaktowych rzadko kiedy przekracza 200 km, przeważnie to raczej 100-150 km. Ponadto następuje degradacja akumulatorów i po paru latach zasięg spada o 20% lub nawet więcej, czyli w 6-letnim miejskim aucie elektrycznym możemy liczyć się z zasięgiem 70-90 km przy założeniu, że używamy ogrzewania.
- powolne ładowanie - jeśli chcemy ładować samochód elektryczny z gniazdka w garażu, normalnym prądem 230 V, to przyrost zasięgu będzie wynosił jakieś 10 km na godzinę ładowania. Czyli jeśli chcemy uzyskać 300 km - możliwe w większym aucie, typu Kia e-Niro - to musimy je ładować 30 godzin bez przerwy.
- kosztowne ładowanie - korzystanie z komercyjnych stacji ładowania oznacza możliwość uzyskania nawet 60-70 km zasięgu w godzinę, z tym że wtedy za 100 km jazdy zapłacimy 40-50 zł. Jedna kilowatogodzina przez złącze CCS na Greenwayu to ponad 2 zł, a tych kilowatogodzin potrzebujemy 20 na przejechanie 100 km
- brak dźwięku silnika, tramwajowe doznania z jazdy
- nieskuteczne ogrzewanie, lub też jego używanie radykalnie obniża zasięg, lub jedno i drugie - jest i nieskuteczne, i zżera kilometry. Pompa ciepła niewiele pomaga, bo działa przy temperaturze do 5 stopni C, potem już nie pełni swojej funkcji
- nikt nie umie naprawiać tego typu aut, brak sieci serwisowej. Ewentualny koszt regeneracji akumulatorów będzie tak duży, że o wiele bardziej opłacalne okaże się kupienie nowego samochodu

Widzimy więc, że samochody elektryczne budzą sporo kontrowersji. Zwłaszcza w obszarach związanych z zasięgiem, ogrzewaniem, ładowaniem. Czy możemy jednak uznać powyższe zestawienie za nietrafione, a rzeczywistość jest zgoła odmienna?

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2021
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE