ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE
25.06.2020r. 05:23

Maciej Humięcki ("Energia i Recykling" - 5/2020)
Porównanie rzeczywistej liczby jeżdżących obecnie po polskich drogach aut o napędzie elektrycznym (ok. 8 tys.) z liczbą zakładaną kilka lat temu w krajowej polityce rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (ok. 32 tys.) może prowadzić do wniosku, że polska elektromobilność rodzi się w bólach. Tymczasem auta bateryjne oferują najszerszy zakres pozytywnych zmian, jakie może przynieść elektromobilność. Dlatego pokonanie barier ich upowszechnienia może okazać się kluczowe dla rozwoju całej elektromobilności.
12.06.2020r. 05:10

Rene Wetzel, ubitricity; Paweł Jamrożek, FENICE Poland ("Energia Elektryczna" - 4/2020)
Zapotrzebowanie na infrastrukturę do ładowania samochodów elektrycznych stało się faktem. Pod koniec lutego 2020 roku w naszym kraju zarejestrowane były 9803 samochody osobowe z napędem elektrycznym - wynika z najnowszego Licznika Elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Tylko w pierwszych dwóch miesiącach tego roku przybyło 1166 samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in. Oznacza to wzrost o ponad 180 proc. w stosunku do stycznia i lutego sprzed roku.
27.05.2020r. 05:05

Regionalne stowarzyszenie regulatorów energetyki ERRA opublikowało raport dotyczący rozwoju elektromobilności, będący podsumowaniem badania wśród członków organizacji. Zgodnie z ustaleniami raportu, w ciągu ostatnich czterech lat nastąpiły znaczące zmiany w kilku krajach członkowskich ERRA.
26.05.2020r. 15:15

Maciej Mazur, Jacek Błaszczynski, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
Prezentacja "Rynek ogólnodostępnej infrastruktury ładowania w Polsce" przedstawiona podczas webinarium "Wymagania techniczno-prawne dla infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych" zorganizowanego przez UDT i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych w dniu 21 maja br.
22.05.2020r. 05:25

Viachaslau Charvinski, Helene Kostukevich, Artur Rusowicz ("Rynek Energii" - 1/2020)
This paper deals with the problem of the decreasing of electricity losses from one side and the possibility of electric vehicle charging from the small wind and sun electric generators named as renewable energy sources. The purpose of the analysis of electricity losses is to analyze the efficiency of the operating mode depending on the shape of the load schedule.
19.02.2020r. 06:52

Transport & Environment
Trucks account for less than 2% of the vehicles on the road but 22% of CO2 emissions from road transport. The relative share of truck emissions is bound to increase as emissions from passenger cars are driven downwards by the surge in the sales of electric cars. Europe needs a new and ambitious policy and strategy to electrify heavy duty vehicles and decarbonise the freight sector to bring it in line with the EU's Green Deal commitments.
22.01.2020r. 05:19

inż. Dawid Jóźwiak, dr inż. Marcin Drechny ("Przegląd Elektrotechniczny" - 10/2019, referat przygotowany na XXV Konferencję Naukowo -Techniczną "Rynek Energii Elektrycznej REE 2019")
W pracy podjęto próbę analizy możliwości bilansowania systemu elektroenergetycznego przy wykorzystaniu pojazdów elektrycznych wyposażonych w technologię V2G, umożliwiającą dwukierunkową wymianę energii pomiędzy pojazdem elektrycznym a systemem elektroenergetycznym. Analiza została przeprowadzona na przykładzie Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.
06.11.2019r. 05:27

Kazimierz Bieliński - Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Instytut Inżynierii Elektrycznej, Wydział Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki; Paweł Młodzikowski - Politechnika Warszawska, Instytut Sterowania i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny ("Przegląd Elektrotechniczny" - 10/2019, referat przygotowany na XXV Konferencję Naukowo -Techniczną "Rynek Energii Elektrycznej REE 2019")
W artykule zaprezentowano wyniki badań przebiegu procesu ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych w kontekście efektywności energetycznej, ekologicznej i ekonomicznej procesu. Wykonano szereg badań układu szybka ładowarki DC-pojazd elektryczny oraz rejestrację sygnałów wymiany informacji pomiędzy nimi z wykorzystaniem powszechnie dostępnego transreceivera CAN. Pozwoliło to na ocenę prawidłowości przebiegu procesu dla różnych stanów naładowania baterii akumulatorów pojazdu elektrycznego Nissan Leaf.
11.10.2019r. 05:07

Barbar Wanat i Wojciech Podlasin, Kancelaria Linklates (kwartalnik Instytutu Jagiellońskiego Polish Energy Brief - 3/2019)
Do 2021 roku Niemcy przeznaczą do 100 milionów euro na wsparcie zakupu autobusów elektrycznych oraz 300 milionów euro na rozbudowę infrastruktury niezbędnej do ładowania pojazdów elektrycznych. Rozwój elektromobilności wspierają również holenderskie miasta: Amsterdam, Utrecht czy Rotterdam, które subsydiują przedsiębiorcom zakup elektrycznych taksówek i samochodów dostawczych. W Belgii nabywcy służbowych pojazdów elektrycznych mogą natomiast odpisać od podatku nawet do 120% kosztów kwalifikowanych związanych z ich zakupem i eksploatacją.
24.09.2019r. 10:53

W raporcie wskazujemy najlepsze wzorce i praktyki z wdrażania stref niskoemisyjnych w Europie i zwracamy uwagę na szanse i zagrożenia związane z nowelizacją ustawy w obecnym zakresie. Opracowanie stanowi próbę holistycznej analizy Stref Czystego Transportu, od opinii prawnej i wyjaśnienia najważniejszych zagadnień zawartych w prawodawstwie, przez zbadanie stref niskoemisyjnych funkcjonujących w Europie, po badania społeczne, które zrealizowaliśmy wśród mieszkańców największych miast Polski, dzięki czemu poznaliśmy szereg opinii na temat postrzegania stref przez Polaków.
PSPA



cire
©2002-2020
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE