ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE
04.12.2018r. 05:04

Sławomir M. Pawlak, Festiwal Elektromobilności ("Energia & Recycling" - 11/2018)
Rząd, przyjmując plan elektryfikacji motoryzacji, nie wziął pod uwagę barier spowalniających lub uniemożliwiających jego realizację. Brakuje jasno sformułowanych priorytetów strategii rozwoju i planów wdrażania innowacji. Nie myśli się też o zapleczu technicznym dla programu elektromoblilności.
22.11.2018r. 05:03

Paweł Smoliński ("INSPEKTOR Technika i Bezpieczeństwo" - 4/2018)
Elektromobilność jest super. Taka teza przyświeca większości publikacji poświęconych samochodom elektrycznym i oddając sprawiedliwość ich autorom, argumentów na jej potwierdzenie faktycznie jest dużo. Ekologiczność tej gałęzi motoryzacji, choć czasem kontestowana, pozwala w praktyce co najmniej na wyprowadzenie zanieczyszczeń powierza z miast, a przy odpowiednim miksie energetycznym systemu wytwarzania energii elektrycznej, także na poprawę jakości powietrza w ogóle.
05.11.2018r. 05:23

dr Magdalena Muradin ("Energia & Recycling" - 10/2018)
Sektor transportu stanowi jedno z większych do pokonania wyzwań w kontekście redukcji emisji ograniczenia zmian klimatu. Obecnie emisje CO2 w sektorze transportu stanowią około 23% całkowitej emisji dwutlenku węgla na świecie.
29.10.2018r. 11:10

Głównym motywem opracowania raportu jest ukazanie korzyści, jakie może przynieść wykorzystanie pojazdów elektrycznych, jako rozproszonych magazynów energii elektrycznej. O takim ukierunkowaniu analizy zadecydowały możliwości rozwoju i komercjalizacji technologii Vehicle to Grid (V2G), umożliwiającej dwukierunkowy przepływ energii między pojazdem elektrycznym a siecią elektroenergetyczną. Przedstawiona w raporcie analiza potencjału technologii V2G dotyczy aspektów poznawczych oraz aplikacyjnych.
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych we współpracy z Ambasadą Brytyjską w Warszawie
01.10.2018r. 05:02

mgr inż. Paweł Bralewski, dr inż. Łukasz Szabłowski, prof. dr hab. inż. Krzysztof Badyda, dr inż. Wojciech Bujalski, prof. PW, Instytut Techniki Cieplnej, Zakład Maszyn i Urządzeń Energetycznych, Politechnika Warszawska ("Nowa Energia" - 4/2018)
W artykule przedstawiono temat rozwoju sektora pojazdów elektrycznych i jego możliwych skutków w kontekście obciążenia systemu elektroenergetycznego w Polsce. Celem artykułu jest oszacowanie wzrostu zapotrzebowania na moc wynikającego z ładowania samochodów elektrycznych.
13.09.2018r. 04:07

Piotr Marchel, Józef Paska, Łukasz Michalski - Politechnika Warszawska, Instytut Elektroenergetyki ("Rynek energii elektrycznej. Aktualne problemy energetyki", monografia Politechniki Lubelskiej)
W artykule podjęto próbę określenia, w jakim stopniu wykorzystanie samochodu elektrycznego wpłynie na zapotrzebowanie na moc i energię w krajowym systemie elektroenergetycznym a zatem na jego stabilność i niezawodność i, w konsekwencji, bezpieczeństwo elektroenergetyczne.
06.09.2018r. 05:28

Maciej Humięcki ("Energia i Recykling" - lipiec - sierpień 2018)
Dyrektywa 201 4/94/UE w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych ma na celu zminimalizowanie zależności od ropy naftowej oraz zmniejszenie oddziaływania transportu na środowisko poprzez wsparcie zastosowania paliw alternatywnych.
10.08.2018r. 05:26

Mariusz Kłos, Józef Paska, Łukasz Rosłaniec, Magdalena Błędzińska, Rafał Bielas, Krzysztof Zagrajek, Konrad Wróblewski - Zakład Elektrowni i Gospodarki Elektroenergetycznej, Politechnika Warszawska ("Rynek energii elektrycznej. Aktualne problemy energetyki", monografia Politechniki Lubelskiej)
W artykule przedstawiono najważniejsze wnioski z analiz wykonanych w celu rozpoznania wystarczalności technicznej KSE na poziomie sieci dystrybucyjnej przy uwzględnieniu rozwoju elektromobilności w Polsce na przykładzie wybranego obszaru. Przeprowadzone analizy dotyczyły: wzrostu zapotrzebowania na energię elektryczną, zmiany profilu dobowego zapotrzebowania na moc, poziomów obciążeń elementów sieci dystrybucyjnej, wzrostu zapotrzebowania na moc bierną w KSE.
28.06.2018r. 08:35

Już kilka tysięcy samochodów na minuty jeździ po ulicach polskich miast. Kolejne firmy udostępniają swoje auta do wypożyczania w systemie car-sharingu. W większych miastach błyskawicznie rośnie sieć usług umożliwiających krótkotrwałe wynajęcie samochodu.
Szymon Mazur ("Energia & Recykling" - 6/2018)
26.06.2018r. 05:14

Witold Chmarzyński - Radca Prawny, Wspólnik Zarządzający, Cieślikowski, Chmarzyński Kancelaria adwokacko-radcowska sp.j., Redaktor Naczelny portalu elektromobilność.com ("Nowa Energia" - 3/2018)
Przeprowadzone dotychczas obserwacje wskazują, że na dziesięć samochodów elektrycznych potrzebna jest 1 stacja ładowania dostępna publicznie. Przy milionie samochodów potrzebne będzie 100 000 stacji. Aktualnie w Polsce funkcjonuje ok. 150 stacji ładowania.



cire
©2002-2018
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE