ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE
14.05.2019r. 15:17

KPMG, PSPA
Raport powstał na podstawie badania zrealizowanego metodą ankiet internetowych oraz wywiadów telefonicznych wśród członków Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz innych firm potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem ze wsparcia wskazanego w projekcie rozporządzenia dotyczącego Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Wynika z niego, że istniejące już rozwiązania legislacyjne, wprowadzone na podstawie Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań rynku.
09.05.2019r. 05:20

Marcin Biernacki, Przemysław Majewski - Instytut Energetyki Instytut Badawczy, Warszawa ("Energetyka" - kwiecień 2019)
Do badań symulacyjnych wykorzystano dwa modele układu napędowego przeznaczonego do zastosowania w autobusach miejskich. Poddano analizie układ napędowy bez możliwości odzyskiwania energii podczas hamowania oraz układ z możliwością rekuperacji energii podczas hamowania.
14.03.2019r. 05:22

Sebastian Brzozowski - PTPiREE ("Energia Elektryczna" - 2/2019)
Samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Mimo wyższej ceny zakupu, eksploatacja takiego auta jest tańsza niż pojazdu z silnikiem spalinowym - ale czy na pewno?
05.02.2019r. 05:06

dr inż. Stanisław Tokarski, Główny Instytut Górnictwa, Akademia Górniczo-Hutnicza, Centrum Energetyki, Kraków ("Energetyka" - grudzień 2018)
Jakość powietrza w większości miast i na terenach podmiejskich w Polsce jest niezadowalająca. Skutki tego stanu rzeczy przekładają się bezpośrednio na stan zdrowia i umieralność mieszkańców, a także mają wymiar ekonomiczny. Historia zaniedbań w tym obszarze jest bardzo długa.
04.12.2018r. 05:04

Sławomir M. Pawlak, Festiwal Elektromobilności ("Energia & Recycling" - 11/2018)
Rząd, przyjmując plan elektryfikacji motoryzacji, nie wziął pod uwagę barier spowalniających lub uniemożliwiających jego realizację. Brakuje jasno sformułowanych priorytetów strategii rozwoju i planów wdrażania innowacji. Nie myśli się też o zapleczu technicznym dla programu elektromoblilności.
22.11.2018r. 05:03

Paweł Smoliński ("INSPEKTOR Technika i Bezpieczeństwo" - 4/2018)
Elektromobilność jest super. Taka teza przyświeca większości publikacji poświęconych samochodom elektrycznym i oddając sprawiedliwość ich autorom, argumentów na jej potwierdzenie faktycznie jest dużo. Ekologiczność tej gałęzi motoryzacji, choć czasem kontestowana, pozwala w praktyce co najmniej na wyprowadzenie zanieczyszczeń powierza z miast, a przy odpowiednim miksie energetycznym systemu wytwarzania energii elektrycznej, także na poprawę jakości powietrza w ogóle.
05.11.2018r. 05:23

dr Magdalena Muradin ("Energia & Recycling" - 10/2018)
Sektor transportu stanowi jedno z większych do pokonania wyzwań w kontekście redukcji emisji ograniczenia zmian klimatu. Obecnie emisje CO2 w sektorze transportu stanowią około 23% całkowitej emisji dwutlenku węgla na świecie.
29.10.2018r. 11:10

Głównym motywem opracowania raportu jest ukazanie korzyści, jakie może przynieść wykorzystanie pojazdów elektrycznych, jako rozproszonych magazynów energii elektrycznej. O takim ukierunkowaniu analizy zadecydowały możliwości rozwoju i komercjalizacji technologii Vehicle to Grid (V2G), umożliwiającej dwukierunkowy przepływ energii między pojazdem elektrycznym a siecią elektroenergetyczną. Przedstawiona w raporcie analiza potencjału technologii V2G dotyczy aspektów poznawczych oraz aplikacyjnych.
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych we współpracy z Ambasadą Brytyjską w Warszawie
01.10.2018r. 05:02

mgr inż. Paweł Bralewski, dr inż. Łukasz Szabłowski, prof. dr hab. inż. Krzysztof Badyda, dr inż. Wojciech Bujalski, prof. PW, Instytut Techniki Cieplnej, Zakład Maszyn i Urządzeń Energetycznych, Politechnika Warszawska ("Nowa Energia" - 4/2018)
W artykule przedstawiono temat rozwoju sektora pojazdów elektrycznych i jego możliwych skutków w kontekście obciążenia systemu elektroenergetycznego w Polsce. Celem artykułu jest oszacowanie wzrostu zapotrzebowania na moc wynikającego z ładowania samochodów elektrycznych.
13.09.2018r. 04:07

Piotr Marchel, Józef Paska, Łukasz Michalski - Politechnika Warszawska, Instytut Elektroenergetyki ("Rynek energii elektrycznej. Aktualne problemy energetyki", monografia Politechniki Lubelskiej)
W artykule podjęto próbę określenia, w jakim stopniu wykorzystanie samochodu elektrycznego wpłynie na zapotrzebowanie na moc i energię w krajowym systemie elektroenergetycznym a zatem na jego stabilność i niezawodność i, w konsekwencji, bezpieczeństwo elektroenergetyczne.



cire
©2002-2019
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE