ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE
11.10.2019r. 05:07

Barbar Wanat i Wojciech Podlasin, Kancelaria Linklates (kwartalnik Instytutu Jagiellońskiego Polish Energy Brief - 3/2019)
Do 2021 roku Niemcy przeznaczą do 100 milionów euro na wsparcie zakupu autobusów elektrycznych oraz 300 milionów euro na rozbudowę infrastruktury niezbędnej do ładowania pojazdów elektrycznych. Rozwój elektromobilności wspierają również holenderskie miasta: Amsterdam, Utrecht czy Rotterdam, które subsydiują przedsiębiorcom zakup elektrycznych taksówek i samochodów dostawczych. W Belgii nabywcy służbowych pojazdów elektrycznych mogą natomiast odpisać od podatku nawet do 120% kosztów kwalifikowanych związanych z ich zakupem i eksploatacją.
24.09.2019r. 10:53

W raporcie wskazujemy najlepsze wzorce i praktyki z wdrażania stref niskoemisyjnych w Europie i zwracamy uwagę na szanse i zagrożenia związane z nowelizacją ustawy w obecnym zakresie. Opracowanie stanowi próbę holistycznej analizy Stref Czystego Transportu, od opinii prawnej i wyjaśnienia najważniejszych zagadnień zawartych w prawodawstwie, przez zbadanie stref niskoemisyjnych funkcjonujących w Europie, po badania społeczne, które zrealizowaliśmy wśród mieszkańców największych miast Polski, dzięki czemu poznaliśmy szereg opinii na temat postrzegania stref przez Polaków.
PSPA
12.09.2019r. 05:25

dr Jakub Zawieska, Instytut Infrastruktury, Transportu i Mobilności, Szkoła Głowna Handlowa ("Nowa Energia" - 4/2019)
Wraz z rozwojem e-mobilności i zwiększającej się liczby dostępnych modeli samochodów zasilanych energią elektryczną rośnie liczba sposób ładowania takich pojazdów. Podstawowy podział technologiczny w tym obszarze rozróżnia stacje ładowania zasilane prądem zmiennym (AC) oraz stacje ładowania zasilane prądem stałym (DC).
30.08.2019r. 05:25

Krystian Kowalewski - dyrektor Biura Światowej Rady Energetycznej w Polsce (kwartalnik Instytutu Jagiellońskiego - Polish Energy Brief - 1/2019)
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie najważniejszych z perspektywy globalnej inwestycji w magazyny energii elektrycznej.
23.08.2019r. 13:11

Urząd Dozoru Technicznego we współpracy z z Ministerstwem Energii
Urząd Dozoru Technicznego wspólnie z Ministerstwem Energii oraz przedstawicielami nowej branży opracował przewodnik dotyczący wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego. W przewodniku znajdą Państwo m.in. informacje o wymaganiach prawnych, roli UDT w procesie eksploatacji, naprawy i modernizacji stacji ładowania, o ich bezpieczeństwie i lokalizacji.
16.08.2019r. 05:16

"Przegląd elektrotechniczny" - nr 5/1935
Elektrowozy, wykonane obecnie, nie różnią się wiele swoją budową od wozów, wykonanych w ostatnich latach przed wojną (I wojną światową - red.), co dowodzi, że główne wytyczne linje ich konstrukcji, osiągnęły już stosunkowo dawno znaczną doskonałość. Oczywiście niektóre części składowe instalacji, jak np. baterje akumulatorów, są znacznie lepsze, niż wyrabiane 20 lat temu. (Pisownia oryginalna)
24.07.2019r. 05:05

dr inż. Piotr Rzepka, dr inż. Mateusz Szablicki, mgr Anna Wronka, mgr Marta Babicz ("Rynek Energii" - 3/2019)
W artykule scharakteryzowano technologię Vehicle-to-Grid i przedstawiono możliwości jej wykorzystania w społeczności energetycznej i klastrze energii. Skupiono się w szczególności na wyznaczeniu potencjału tej technologii w sensie określenia wolumenu energii jaka może być akumulowana w samochodach elektrycznych i wykorzystywana do świadczenia usług na rzecz społeczności.
19.07.2019r. 05:15

"Energia i Recykling" - 7/2019
Samochody, które zrewolucjonizowały transport, stając się jednym z jego najważniejszych elementów, mogą niebawem przyczynić się w Polsce do poważnego zagrożenia dla egzystencji samorządowych firm i jednostek. Ten czarny scenariusz związany jest z obowiązkiem stopniowego rozszerzania samorządowej elektromobilności.
03.07.2019r. 05:34

Łukasz Dubiński - Uniwersytet Szczeciński, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa i Postępowania Administracyjnego ("Energia - Gigawat" - nr 5-6/2019)
Ustawodawca zdecydował, iż strefy czystego transportu nie będą obligatoryjnie wprowadzane na terenie całego kraju, a ich ustanawianie pozostawił w gestii rad gmin. Warto jednocześnie zauważyć, że ustawodawca w bardzo ogólny sposób zarysował przesłankę wprowadzania stref czystego transportu, mówiąc, iż ich ustanowienie ma służyć ochronie zdrowia ludzkiego i środowiska. Można więc powiedzieć, że ustawodawca powierzył gminom zadanie ochrony tych wartości, co jest przejawem zasady pomocniczości.
10.06.2019r. 05:18

Maciej Humięcki ("Energia & Recykling" - maj 2019)
Podstawowe cele upowszechnienia elektromobilności i gospodarki obiegu zamkniętego są zasadniczo zbieżne. Obie idee mają posłużyć zmniejszeniu zanieczyszczenia środowiska i stworzeniu bardziej samowystarczalnej, oszczędzającej zasoby naturalne gospodarki. Warto więc w procesie rozwoju elektromobilności przyjmować rozwiązania realizujące postulaty gospodarki obiegu zamkniętego



cire
©2002-2021
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE