19.07.2019r. 05:15
"Energia i Recykling" - 7/2019
Samochody, które zrewolucjonizowały transport, stając się jednym z jego najważniejszych elementów, mogą niebawem przyczynić się w Polsce do poważnego zagrożenia dla egzystencji samorządowych firm i jednostek. Ten czarny scenariusz związany jest z obowiązkiem stopniowego rozszerzania samorządowej elektromobilności.
03.07.2019r. 05:34
Łukasz Dubiński - Uniwersytet Szczeciński, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa i Postępowania Administracyjnego ("Energia - Gigawat" - nr 5-6/2019)
Ustawodawca zdecydował, iż strefy czystego transportu nie będą obligatoryjnie wprowadzane na terenie całego kraju, a ich ustanawianie pozostawił w gestii rad gmin. Warto jednocześnie zauważyć, że ustawodawca w bardzo ogólny sposób zarysował przesłankę wprowadzania stref czystego transportu, mówiąc, iż ich ustanowienie ma służyć ochronie zdrowia ludzkiego i środowiska. Można więc powiedzieć, że ustawodawca powierzył gminom zadanie ochrony tych wartości, co jest przejawem zasady pomocniczości.
10.06.2019r. 05:18
Maciej Humięcki ("Energia & Recykling" - maj 2019)
Podstawowe cele upowszechnienia elektromobilności i gospodarki obiegu zamkniętego są zasadniczo zbieżne. Obie idee mają posłużyć zmniejszeniu zanieczyszczenia środowiska i stworzeniu bardziej samowystarczalnej, oszczędzającej zasoby naturalne gospodarki. Warto więc w procesie rozwoju elektromobilności przyjmować rozwiązania realizujące postulaty gospodarki obiegu zamkniętego
14.05.2019r. 15:17
KPMG, PSPA

Raport powstał na podstawie badania zrealizowanego metodą ankiet internetowych oraz wywiadów telefonicznych wśród członków Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz innych firm potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem ze wsparcia wskazanego w projekcie rozporządzenia dotyczącego Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Wynika z niego, że istniejące już rozwiązania legislacyjne, wprowadzone na podstawie Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań rynku.
09.05.2019r. 05:20
Marcin Biernacki, Przemysław Majewski - Instytut Energetyki Instytut Badawczy, Warszawa ("Energetyka" - kwiecień 2019)
Do badań symulacyjnych wykorzystano dwa modele układu napędowego przeznaczonego do zastosowania w autobusach miejskich. Poddano analizie układ napędowy bez możliwości odzyskiwania energii podczas hamowania oraz układ z możliwością rekuperacji energii podczas hamowania.
14.03.2019r. 05:22
Sebastian Brzozowski - PTPiREE ("Energia Elektryczna" - 2/2019)
Samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Mimo wyższej ceny zakupu, eksploatacja takiego auta jest tańsza niż pojazdu z silnikiem spalinowym - ale czy na pewno?
05.02.2019r. 05:06
dr inż. Stanisław Tokarski, Główny Instytut Górnictwa, Akademia Górniczo-Hutnicza, Centrum Energetyki, Kraków ("Energetyka" - grudzień 2018)
Jakość powietrza w większości miast i na terenach podmiejskich w Polsce jest niezadowalająca. Skutki tego stanu rzeczy przekładają się bezpośrednio na stan zdrowia i umieralność mieszkańców, a także mają wymiar ekonomiczny. Historia zaniedbań w tym obszarze jest bardzo długa.
04.12.2018r. 05:04
Sławomir M. Pawlak, Festiwal Elektromobilności ("Energia & Recycling" - 11/2018)
Rząd, przyjmując plan elektryfikacji motoryzacji, nie wziął pod uwagę barier spowalniających lub uniemożliwiających jego realizację. Brakuje jasno sformułowanych priorytetów strategii rozwoju i planów wdrażania innowacji. Nie myśli się też o zapleczu technicznym dla programu elektromoblilności.
22.11.2018r. 05:03
Paweł Smoliński ("INSPEKTOR Technika i Bezpieczeństwo" - 4/2018)

Elektromobilność jest super. Taka teza przyświeca większości publikacji poświęconych samochodom elektrycznym i oddając sprawiedliwość ich autorom, argumentów na jej potwierdzenie faktycznie jest dużo. Ekologiczność tej gałęzi motoryzacji, choć czasem kontestowana, pozwala w praktyce co najmniej na wyprowadzenie zanieczyszczeń powierza z miast, a przy odpowiednim miksie energetycznym systemu wytwarzania energii elektrycznej, także na poprawę jakości powietrza w ogóle.
05.11.2018r. 05:23
dr Magdalena Muradin ("Energia & Recycling" - 10/2018)
Sektor transportu stanowi jedno z większych do pokonania wyzwań w kontekście redukcji emisji ograniczenia zmian klimatu. Obecnie emisje CO2 w sektorze transportu stanowią około 23% całkowitej emisji dwutlenku węgla na świecie.