ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


Leasing i najem, jako koszt tylko do 150.000 zł. A co z samochodami elektrycznymi?
14.09.2018r. 13:06

Maciej Krotoski
W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów projekcie z dnia 24 sierpnia 2018 r. w zakresie zmian prawa podatkowego (PIT, CIT i etc.) zakłada się wprowadzenie limitu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty z tytułu używania samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu, najmu, dzierżawy oraz innej umowy o podobnym charakterze.
Ministerstwo potrzebę zmiany uzasadniania pojawiającymi się sytuacjami wykorzystywania samochodów luksusowych, jako samochodów firmowych, których "charakterystyka niejednokrotnie przekracza faktyczne potrzeby przedsiębiorcy związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. Charakterystyka ta predysponuje taki pojazd do wykorzystywania zasadniczo również do celów prywatnych".

Planowane zmiany przewidują ograniczenie w zaliczeniu tych opłat do kosztów podatkowych ustalone proporcją wartości leasingowanego (najmowanego) samochodu wyłącznie do kwoty 150.000 zł. Co istotne zmiany mają wejść już wkrótce, bo nie później niż od 1 stycznia 2019 r.

W obliczu opublikowanego projektu można dostrzec pewną rozbieżność z celami, jakie przyświecają Rządowemu Planowi Rozwoju Elektromobilności propagowanemu przez Pana Premiera Morawieckiego. Niedawno wprowadzonej ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych zaproponowano szereg regulacji, które mają skłonić firmy oraz kierowców do zakupu aut z napędem elektrycznym oraz wodorowym. Ambitne plany rządu zakładają, że w ciągu najbliższych 7 lat na ulicach będzie jeździć milion takich samochodów.

W sytuacji, gdy średnia wartość pojazdu elektrycznego (z wyposażeniem) znacznie przekracza tę zaproponowaną kwotę obniżenie limitu zaliczenia do kosztów podatkowych samochodu osobowego do kwoty 150.000 zł może osiągnięcie rządowego celu znacznie opóźnić.

Pojawia się pytanie, czy przewidywana zmiana nie powinna obejmować wyłączenia wobec samochodów elektrycznych. Tego typu rozwiązanie, przy jednoczesnym wprowadzeniu omawianej nowelizacji, z pewnością przyczyniłoby się do wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych (EV) i rozwoju elektromobilności w Polsce.

KOMENTARZE ( 4 )


Autor: jurekk 14.09.2018r. 14:10
Nie wie lewica co robi prawica
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Energetyk 16.09.2018r. 02:11
To nie jest problem, przecież samochód elektryczny ma kosztować najwyżej 100 tys. zł, a nawet mniej, tylko przy... pełna treść komentarza
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI
Rozwiń (Pełna treść komentarza)
Autor: klik 18.09.2018r. 10:01
Przecież nikt luksusu nie zamieni na elektryk
Odpowiedzi: 1 | Najnowsza odpowedź: 27-09-2018r. 08:16 ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI
Dodaj nowy Komentarze ( 4 )

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2019
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE