ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


OPINIE
05.02.2021r. 09:29

www.cire.pl | Obserwuj nas na facebook.com/energetyka
Mieszkańcy Oslo mają do dyspozycji mniej autobusów elektrycznych niż Warszawiacy za to dostęp do punktów ładowania samochodów jest niemal nieograniczony, a samo ładowanie bezpłatne. Z kolei, zelektryfikowani kierowcy w Warszawie mogą liczyć na przywileje, które w stolicy Norwegii zaczynają być ograniczane.
30.01.2021r. 11:37

www.cire.pl | Obserwuj nas na twitter.com/cire_pl
Sektor ropy naftowej w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku doznał prawdopodobnie największego szoku w historii - a to jeszcze nie koniec wyzwań. Zamiłowanie do ochrony środowiska naturalnego, które przejawia nowy prezydent USA, jest bowiem sprzeczne z interesami wielu firm z branży naftowej w tym kraju - podaje w swoim raporcie Dom Maklerski BOŚ.
21.12.2020r. 11:01

prof. dr hab. inż. Konrad Świrski, Transition Technologies SA
Czas jest najlepszym lekarzem, ale też i najlepszym weryfikatorem wszystkich prognoz i futurystycznych koncepcji. Gdzieś w 2012 pisałem na moim blogu "Śmierć energetycznej rewolucji" o problemach "chwilowych" zielonych technologii, wielkich kosztach i silnej pozycji klasycznej energetyki. Wtedy cały czas wielkie "zielone" prognozy wcale nie tak łatwo torowały sobie drogi do realizacji - przynajmniej w krótkiej perspektywie czasowej. Na szczęście (dla mnie) pisałem też na końcu: "Upłynie więc pewnie i dekada, a i ja będę mógł krzyknąć "Niech żyje energetyczna rewolucja" i korzystać z dobrodziejstwa fotowoltaicznych paneli na dachu mojego domu, które będą ładować stojący w garażu elektryczny, bezemisyjny samochód".
23.11.2020r. 12:40

Rafał Czyżewski
Wejście w życie e-taryfy jest istotnym krokiem dla rozwoju elektromobilności w Polsce. E-taryfa reguluje opłaty pomiędzy operatorami sieci energetycznych a operatorami stacji ładowania aut elektrycznych.
11.09.2020r. 11:21

Mirosław Siwiński, partner w Advicero Nexia
Jak wskazują dane Głównego Urzędu Statystycznego szacuje się, że w Polsce zarejestrowanych jest ponad 29 mln pojazdów każdego rodzaju, z czego przeważającą grupę zapełniają samochody osobowe. Należy podkreślić, że tak ogromna liczba posiadanych samochodów wiąże się z produkcją znacznych ilości składników zanieczyszczających powietrze - pisze Mirosław Siwiński, partner w Advicero Nexia.
05.09.2020r. 11:23

"Stworzenie polskiego auta elektrycznego to dobry pomysł, ale planowany koszt, data uruchomienia i wielkość produkcji są nierealne" - uważa ekonomista z Wyższej Szkoły Bankowej Jacek Karcz. Dodał, że lepiej byłoby zacząć w Polsce produkcję e-samochodów od licencji na gotowy i sprawdzony model.
24.08.2020r. 10:19

Radosław Kitala - Consultant & Arval Mobility Observatory Manager
Mały zasięg to wada przede wszystkim starszych modeli aut elektrycznych. Producenci akumulatorów robią w tym względzie stałe i szybkie postępy. Nowszymi modelami powinniśmy - przy oszczędnej jeździe - dotrzeć z Warszawy do Gdańska bez potrzeby ładowania. Teslą S można dojechać spod Pałacu Kultury do KAŻDEJ stacji ładowania w Polsce.
21.08.2020r. 11:24

Naczelny postulat "Białej Księgi Elektromobilności PSPA", dotyczący wprowadzenia specjalnej E-Taryfy dystrybucyjnej, wszedł w fazę realizacji. 20 sierpnia, na stronach Rządowego Centrum Legislacji, pojawił się projekt rozporządzenia Ministra Klimatu, zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną. Nowelizacja wprowadza do polskiego prawa grupę taryfową dedykowaną wyłącznie ogólnodostępnym stacjom ładowania, likwidując tym samym istotną barierę rozwoju elektromobilności w Polsce.
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
19.08.2020r. 11:16

prof. dr hab. inż. Konrad Świrski, Transition Technologies SA
Nie wszystkie programy dopłat i stymulowania inwestycji kończą się sukcesem i tak stało się w przypadku elektrycznych samochodów - programy o dźwięcznej nazwie "Zielony Samochód", "eVan" i "Koliber" cieszyły się ... nazwijmy to ... umiarkowanym powodzeniem.
28.07.2020r. 15:32

Jan Wiśniewski
Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych. Co o nich wiemy? Trafią do sprzedaży pod nową marką - Izera, są stosunkowo atrakcyjne wizualnie, chociaż to kwestia gustu, przestronne, należą do popularnych segmentów hatchback i crossover, będą dostępne w formie wynajmu długoterminowego, na papierze dysponują przyzwoitymi osiągami. Czego nie wiemy? Nie ujawniono m.in. fabryki, która ma odpowiadać za produkcję obu pojazdów, czy platformy, na której zostaną oparte. Nie wiemy również, czy odniosą komercyjny sukces. Na dzisiaj, koncepcja polskiego samochodu elektrycznego wydaje się być projektem w równej mierze ambitnym, jak i nie mającym większych szans na powodzenie rynkowe.
PSPA



cire
©2002-2021
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE