ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


OPINIE
10.05.2021r. 11:42

www.cire.pl | Obserwuj nas na facebook.com/energetyka
Badania wykazały, że samochody elektryczne i furgonetki będą tańsze w produkcji niż konwencjonalne pojazdy napędzane paliwami kopalnymi do 2027 r., a ostrzejsze przepisy dotyczące emisji mogą postawić je na pierwszym miejscu, aby zdominować całą sprzedaż nowych samochodów do połowy następnej dekady - informuje The Guardian.
20.04.2021r. 05:27

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Pomimo olbrzymich nakładów na lobbying pojazdów elektrycznych sektor ten rozwija się dosyć wolno. Kupowane są głównie tzw. hybrydy, których właściciele narzekają, że energia odzyskana w procesie hamowania jest w większości zużywana na wożenie ciężkiego zespołu akumulatorów. Porównanie głównych parametrów samochodów elektrycznych i spalinowych wskazuje, że elektryczny samochód (poza niszowymi zastosowaniami) nie jest w stanie konkurować z samochodami spalinowymi.
17.03.2021r. 10:00

www.cire.pl | Obserwuj nas na twitter.com/cire_pl
Radykalna poprawa jakości powietrza jest możliwa bez rewolucji w transporcie - to główny wniosek opublikowanego w środę raportu brukselskiej organizacji pozarządowej Transport & Environment. Wystarczy skupić się na wspieraniu i wzmacnianiu już widocznych trendów w miastach - doradzają analitycy.
05.02.2021r. 09:29

www.cire.pl | Obserwuj nas na facebook.com/energetyka
Mieszkańcy Oslo mają do dyspozycji mniej autobusów elektrycznych niż Warszawiacy za to dostęp do punktów ładowania samochodów jest niemal nieograniczony, a samo ładowanie bezpłatne. Z kolei, zelektryfikowani kierowcy w Warszawie mogą liczyć na przywileje, które w stolicy Norwegii zaczynają być ograniczane.
30.01.2021r. 11:37

www.cire.pl | Obserwuj nas na twitter.com/cire_pl
Sektor ropy naftowej w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku doznał prawdopodobnie największego szoku w historii - a to jeszcze nie koniec wyzwań. Zamiłowanie do ochrony środowiska naturalnego, które przejawia nowy prezydent USA, jest bowiem sprzeczne z interesami wielu firm z branży naftowej w tym kraju - podaje w swoim raporcie Dom Maklerski BOŚ.
21.12.2020r. 11:01

prof. dr hab. inż. Konrad Świrski, Transition Technologies SA
Czas jest najlepszym lekarzem, ale też i najlepszym weryfikatorem wszystkich prognoz i futurystycznych koncepcji. Gdzieś w 2012 pisałem na moim blogu "Śmierć energetycznej rewolucji" o problemach "chwilowych" zielonych technologii, wielkich kosztach i silnej pozycji klasycznej energetyki. Wtedy cały czas wielkie "zielone" prognozy wcale nie tak łatwo torowały sobie drogi do realizacji - przynajmniej w krótkiej perspektywie czasowej. Na szczęście (dla mnie) pisałem też na końcu: "Upłynie więc pewnie i dekada, a i ja będę mógł krzyknąć "Niech żyje energetyczna rewolucja" i korzystać z dobrodziejstwa fotowoltaicznych paneli na dachu mojego domu, które będą ładować stojący w garażu elektryczny, bezemisyjny samochód".
23.11.2020r. 12:40

Rafał Czyżewski
Wejście w życie e-taryfy jest istotnym krokiem dla rozwoju elektromobilności w Polsce. E-taryfa reguluje opłaty pomiędzy operatorami sieci energetycznych a operatorami stacji ładowania aut elektrycznych.
11.09.2020r. 11:21

Mirosław Siwiński, partner w Advicero Nexia
Jak wskazują dane Głównego Urzędu Statystycznego szacuje się, że w Polsce zarejestrowanych jest ponad 29 mln pojazdów każdego rodzaju, z czego przeważającą grupę zapełniają samochody osobowe. Należy podkreślić, że tak ogromna liczba posiadanych samochodów wiąże się z produkcją znacznych ilości składników zanieczyszczających powietrze - pisze Mirosław Siwiński, partner w Advicero Nexia.
05.09.2020r. 11:23

"Stworzenie polskiego auta elektrycznego to dobry pomysł, ale planowany koszt, data uruchomienia i wielkość produkcji są nierealne" - uważa ekonomista z Wyższej Szkoły Bankowej Jacek Karcz. Dodał, że lepiej byłoby zacząć w Polsce produkcję e-samochodów od licencji na gotowy i sprawdzony model.
24.08.2020r. 10:19

Radosław Kitala - Consultant & Arval Mobility Observatory Manager
Mały zasięg to wada przede wszystkim starszych modeli aut elektrycznych. Producenci akumulatorów robią w tym względzie stałe i szybkie postępy. Nowszymi modelami powinniśmy - przy oszczędnej jeździe - dotrzeć z Warszawy do Gdańska bez potrzeby ładowania. Teslą S można dojechać spod Pałacu Kultury do KAŻDEJ stacji ładowania w Polsce.



cire
©2002-2021
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE