ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Chińscy producenci pracują nad zwiększeniem dystansu elektryków
21.02.2021r. 09:30

www.cire.pl | Obserwuj nasze newsy na LinkedIn
Chińscy producenci samochodów elektrycznych nie tylko walczą o swój udział w największym światowym rynku, mają też nowy cel. Pokonanie 1000 kilometrów po 10 minutach ładowania akumulatora.
Zasięg ten pozwoliłby pojazdowi elektrycznemu na podróż z finansowego centrum Szanghaju we wschodnich Chinach do Wuhan bez konieczności zatrzymywania się w celu doładowania akumulatora. To odpowiednik jazdy bez przesiadek z Londynu do Lipska lub Nowego Jorku do Cincinnati.

Gracze z branży - od Tesli po chińskich nowicjuszy, takich jak Nio - wiedzą, że konsumenci cenią zasięg jazdy. Wiedzą również, że pod tym względem samochody elektryczne są ogólnie uznawane za niedostateczne, przynajmniej w oczach konsumentów.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy, kiedy Chiny stanęły w obliczu wyjątkowo mroźnej zimy, lokalne media publikowały doniesienia o tym, jak niektóre modele pojazdów elektrycznych radziły sobie tylko o połowę tak daleko, jak zwykle na jednym ładowaniu, a niektórzy kierowcy wręcz narzekali w mediach społecznościowych, że muszą wyłączyć w samochodzie ogrzewanie, żeby koła w ogóle się obracały.
Nio obiecał, że jego nowy sedan ET7 będzie wyposażony w najnowocześniejsze akumulatory półprzewodnikowe, które będą w stanie pokonać cel 1000 km. Prezes CATL, czołowego producenta akumulatorów, powiedział na niedawnej konferencji w Pekinie, że obecnie opracowuje pakiet akumulatorów, który będzie w stanie pokonać cel 1000 km po zaledwie 10 minutach ładowania. Tradycyjni producenci samochodów, tacy jak SAIC i Guangzhou Automobile Group, wysuwają podobne twierdzenia.

Jednak eksperci wylewają na te stwierdzenia wiadro zimnej wody i twierdzą, że przy obecnej technologii cel ten można osiągnąć jedynie poprzez dokonanie poważnych kompromisów w innych obszarach. "Jeśli ktoś mówi, że jego samochód może przejechać 1000 km i to po kilku minutach ładowania , a koszt takiego akumulatora nie będzie duży, nikt nie powinien mu wierzyć" - powiedział Ouyang Minggao, naukowiec z Chińskiej Akademii Nauk.

Czytaj również:

Czy znasz to narzędzie?

KOMENTARZE ( 2 )


Autor: max 22.02.2021r. 08:19
Na zdrowy rozum przełomu winny dokonać nie ogniwa chemiczne lecz superkondensatory. Chemia węgla będzie do tego... pełna treść komentarza
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: kreatywny innowator 23.02.2021r. 13:17
akumulatory węglowo ołowiane są gotowe ...
ale chodzi o to aby gonić żółwia
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI
Dodaj nowy Komentarze ( 2 )

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2021
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE