ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Triumph TE-1 - koncept pierwszego elektrycznego motocykla
08.04.2021r. 19:45

www.cire.pl | Obserwuj nasze newsy na LinkedIn
Triumph ogłosił nawiązanie współpracy z Williams Advanced Engineering w celu stworzenia elektrycznego Triumpha TE-1. O elektrycznym motocyklu usłyszeliśmy po raz pierwszy w lutym 2019 roku, ale dopiero dziś dowiedzieliśmy się, że prace nad prototypem trwają.
Williams Advanced Engineering to firma, którą w świecie samochodów elektrycznych najlepiej powinni kojarzyć miłośnicy Formuły E. WAE od 2014 roku dostarcza zestawy baterii do elektrycznych bolidów. W trzeciej generacji pojazdów (Formula E Gen3, od 2022 roku) przystosuje je do ładowania mocami sięgającymi 800 kW, co jest niebagatelnym wynikiem, jeśli weźmiemy pod uwagę, że pojemność baterii wyniesie 51 kWh (15,7 C).

Ale w świecie pojazdów mniej wyczynowych a bardziej cywilnych, WAE nie miało dotychczas żadnych szczególnych osiągnięć. Współpraca z Triumphem może to zmienić, może sprawić, że rozwiązania Williamsa będą postrzegane jako bardziej przystępne.

O samym Triumphie TE-1 niewiele wiadomo. Motocykl ma oferować "całą dostępną moc niezależnie od poziomu naładowania baterii", być "tak agresywny, jak to tylko możliwe", a mimo tego pozwalać na "najlepsze zasięgi w swojej klasie". Z komunikatu prasowego wynika, że opracowany przez firmę Integral Powertrain Ltd. silnik ma wytwarzać do 130 kW (177 KM) mocy przy 10 kilogramach wagi, będzie chłodzony cieczą i zostanie zintegrowany z kontrolerem. Producent spodziewa się, że zespoły napędowe będą skalowalne, czyli na rynek mogą trafić warianty o różnych mocach.
Nie ujawniono pojemności baterii TE-1 ani żadnych terminów, kiedy jednoślad miałby trafić do oferty. Projekt znajduje się obecnie w Fazie 2, w której zaprezentowano zespół napędowy. To o tyle zaskakujące, że Zero czy Energica nie próżnują, prezentują coraz nowsze modele, a klasyczne marki - oprócz Harleyda-Davidsona - nadal sprawiają wrażenie lekko zaskoczonych przewrotem, który odbywa się na ich oczach.

Źródło: elektrowoz.pl

ELEKTROMOBILNOŚĆ - branża w której dzieje się teraz najwięcej

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2021
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE