ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Samochody Volkswagena na MEB jako jeżdżące magazyny energii od początku roku 2022
08.04.2021r. 18:45

www.cire.pl | Obserwuj nas na twitter.com/cire_pl
Volkswagen usiłuje nadgonić dystans, jaki zaczyna dzielić go od południowokoreańskiej konkurencji. Koncern zapowiedział niedawno, że wprowadzi dwukierunkowy przepływ energii w samochodach na platformie MEB w 2022 roku. Teraz słyszymy, że prawdopodobnie będzie to początek przyszłego roku.
Dziś spora część aut elektrycznych koncernu Volkswagena powstaje na platformie MEB. Są to Volkswagen ID.3, ID.4, Skoda Enyaq iV i Audi Q4 e-tron (premiera 14 kwietnia), a także nadchodzący Volkswagen ID.5 czy Skoda Enyaq Coupe. Niemiecki dziennik Handelsblatt dowiedział się, że po drogach krążą już też prototypy modeli pozwalające na dwukierunkowe ładowanie, tj. oddawanie energii zewnętrznym odbiornikom.

Wytwarzająca auta na MEB fabryka w Zwickau ma zostać zatrzymana w grudniu bieżącego roku. W trakcie tego postoju linie montażowe zostaną zmodyfikowane w taki sposób, by zjeżdżały z nich samochody potrafiące oddawać energię zgromadzoną w baterii. Volkswagen nie ujawnił, do czego konkretnie będą zdolne jego auta, spodziewamy się zatem, że ich nabywcy otrzymają obsługę V2L/V2H/V2V. V2L (Vehicle-to-Load) to zdolność do zasilenia innego odbiornika, V2H (Vehicle-to-Home) to funkcja oddawania energii gospodarstwu domowemu, na przykład przy użyciu wyspecjalizowanego wallboksa, V2V (Vehicle-to-Vehicle) wreszcie to możliwość ładowania innego samochodu.

V2L zostanie zapewne zrealizowane przez montaż gniazdka/gniazdek obsługujących duże natężenia (do 12-16 A). Producent nie ukrywa, że docelowo pojazdy mogłyby również oddawać energię do sieci elektroenergetycznej (V2G, Vehicle-to-Grid). Oczywiście tutaj wymagana będzie współpraca z dostawcą energii, na przykład przez skorzystanie z wyspecjalizowanej stacji ładowania pozostającej pod jego nadzorem. Gdyby technologia weszła w życie, Volkswagen mógłby dzięki niej zacząć generować gigantyczne przychody: odbierałby nadwyżki mocy w szczycie produkcji i oddawałby je w szczycie zapotrzebowania. Kto wie, być może firma dzieliłaby się pieniędzmi z właścicielami samochodów?
Źródło: elektrowoz.pl


ELEKTROMOBILNOŚĆ - branża w której dzieje się teraz najwięcej

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2021
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE